Front Page of the Day

Global Times says Egypt's future debated by the West

AXL110131hqsb.jpg
Global Times, January 31, 2011

The Chinese edition of today's Global Times declares that the West is trying to decide which direction Egypt is going!

The sub-headline is Some people want Mubarak to go; Some people are worried the Middle East will collapse.

World censorship blog aggregator Global Voices Online records the microblog censorship of the Chinese characters for Egypt (埃及) and Cairo (开罗). It emerged today that using pinyin and English were still OK.

On the two different approaches, the Wall Street Journal reports:

China's state media have provided limited coverage of the unrest in Egypt, including the scores of reported deaths, the cutting of Internet and cellphone access, and President Hosni Mubarak's appointment of a vice president. Most newspapers, television stations and news portals have stuck closely to the official Xinhua reports, which they have not featured prominently, while refraining from independent reporting or commentary.

One of the only exceptions was the Global Times, a popular tabloid published by China's Communist Party, which said in a commentary in English and Chinese on Sunday that "color revolutions" couldn't achieve real democracy.

The headline surrounded by purple is about a "King of Gambling" Stanley Ho who has "moved" Macau because of his splitting of his huge fortune to his family.

Links and Sources
There are currently 5 Comments for Global Times says Egypt's future debated by the West.

Comments on Global Times says Egypt's future debated by the West

Your lead is misleading. There is no implication of "dictating" in 爭论, only of debating which way Egypt will go.

Mao Kong is, of course, correct. But had the article leader stated that the West - whatever that means other than the US and its satellites - is «attempting to dictate» the direction Egypt is taking, that would have been a still more accurate analysis. When 天下大乱, those with power inevitably step in to impose their own version of order, with no particular consideration for the needs and desires of the people concerned....

Henri

Thanks Mao Kong and Henri, I've changed the lead and my apologies for not assessing 争论 properly. I think "attempting to dictate" might have worked too. Thanks.

That's a very bad translation of the title.
There is no implication of "ordering" or "dictating" at all. Alice, time to take chinese 101

Okay, you made me actually go read that whole article, well. it really didn't say anything about dictate or attempting to dictate. It just quote a bunch of different newspapers in the "west" divided (interestingly Russia belongs to the "west" for this report) about where Egypt will go, and speculates about cost and benefits to the "west" for taking either side on this. Since it can't really support a dictator on principle, but on the other hand there is real possibility of a more radical egypt and perhaps a return to the bad old day of 1948, 1956, 1967, 1973 wars with Israel. all in all, seems to be in line with this report from NPR:
http://www.npr.org/2011/01/31/133365414/U-S-Response-To-Egypt
http://www.npr.org/series/133370727/anti-government-protests-roil-egypt

Media Partners
Visit these sites for the latest China news
090609guardian2.png 090609CNN3.png
China Media Timeline
Major media events over the last three decades
Danwei Model Workers
The latest recommended blogs and new media
laomo2010x80.jpg
From 2008
Books on China
The Eurasian Face : Blacksmith Books, a publishing house in Hong Kong, is behind The Eurasian Face, a collection of photographs by Kirsteen Zimmern. Below is an excerpt from the series:
Big in China: An adapted excerpt from Big In China: My Unlikely Adventures Raising A Family, Playing The Blues and Becoming A Star in China, just published this month. Author Alan Paul tells the story of arriving in Beijing as a trailing spouse, starting a blues band, raising kids and trying to make sense of China.
Pallavi Aiyar's Chinese Whiskers: Pallavi Aiyar's first novel, Chinese Whiskers, a modern fable set in contemporary Beijing, will be published in January 2011. Aiyar currently lives in Brussels where she writes about Europe for the Business Standard. Below she gives permissions for an excerpt.
Front Page of the Day
A different newspaper every weekday
From the Vault
Classic Danwei posts
+ Korean history doesn't fly on Chinese TV screens (2007.09): SARFT puts the kibbosh on Korean historical dramas.
+ Religion and government in an uneasy mix (2008.03): Phoenix Weekly (凤凰周刊) article from October, 2007, on government influence on religious practice in Tibet.
+ David Moser on Mao impersonators (2004.10): I first became aware of this phenomenon in 1992 when I turned on a Beijing TV variety show and was jolted by the sight of "Mao Zedong" and "Zhou Enlai" playing a game of ping pong. They both gave short, rousing speeches, and then were reverently interviewed by the emcee, who thanked them profusely for taking time off from their governmental duties to appear on the show.
Danwei Archives
Danwei Feeds
Via Feedsky rsschiclet2.png (on the mainland)
or Feedburner rsschiclet.gif (blocked in China)
rsschiclet2.png rsschiclet.gif Main feed: Main posts (FB has top links)
rsschiclet2.png rsschiclet.gif Top Links: Links from the top bar
rsschiclet2.png rsschiclet.gif Danwei Jobs: Want ads
rsschiclet2.png rsschiclet.gif Danwei Digest: Updated daily, 19:30