Magazines

Business Travel magazine cheats on audit

BPA_Notice_6_10_10.jpg
BPA Notice

Danwei recently obtained a copy of a notice from BPA, the global organization that audits the circulation of print publications (click on image at left to see full text).

The notice says that Business Travel magazine (商务旅行) has been kicked off BPA's list of audited publications:

While conducting an on-site print run of the April 2010 issue, BPA audit staff was presented with taped boxes allegedly filled with over 210,000 printed copies of BUSINESS TRAVEL, which upon further inspection, were empty. BPA Worldwide confirmed that 13,360 copies were printed. The average print claim for the twelve month period ending December 31, 2009 was 210,347. The publisher refused access to complete the twelve month ended December 2009 audit.

This type of trickery is all too common in China's media business, but it's unusual for a publication audited by BPA to act with such chutzpah.

Business Travel is owned by 21st Century News Group, a affiliate of Nanfang Daily Media Group (南方报业). 21st Century News Group is best known for the business newspaper 21st Century Business Herald (21世纪经济报道).

Links and Sources
China Media Timeline
Major media events over the last three decades
Danwei Model Workers
The latest recommended blogs and new media
laomo2010x80.jpg
From 2008
Front Page of the Day
A different newspaper every weekday
From the Vault
Classic Danwei posts
+ Culture and corporate propaganda in Soho Xiaobao (2007.11): Mid-2007 issues of Soho Xiaobao (SOHO小报), illustrating the complicated identity of in-house magazines run by real estate companies.
+ Internet executives complain about excessive Net censorship (2010.03): Internet executives complain about excessive Net censorship at an officially sanctioned meeting in Shenzhen.
+ Crowd-sourced cheating on the 2010 gaokao (2010.06): A student in Sichuan seeks help with the ancient Chinese section of this year's college entrance exam -- while the test is going on!
Danwei Archives