Magazines

Rolling Stone rolls back onto cover

Subs'_interview.jpg
Subs float to the top
The January issue of Rolling Stone features Beijing punk rock / hard core band Subs on the cover. The feature story about them recounts the story of their formation and describes some of their recent tours to Europe.

Another feature article in this issue is about foreigners in the Chinese rock scene.

You may notice that the Rolling Stone logo has returned to the cover of the magazine. When the first issue of the magazine came out in March last year, to much fanfare, it used the full size English Rollin Stone logo, like the U.S. edition. The publishers were promptly visited by officials from Shanghai's News Publication Bureau who told them to take the English logo off the cover. A few months ago, the logo started appearing on the over again, although it still quite a bit smaller than it was on the first issue.

When it launched, the magazine was published with the Chinese title 音像世界, a Shanghai-based publication license. It is now being published with a different Chinese publication license: 音乐时空 a title belonging to the Guizhou Artists Association (贵州文联). Shanghai's media authorities are in many ways the most conservative in the country, so Rolling Stone probably has a lot more wiggle room when dealing with their new southwestern partners in Guiyang.

Links and Sources
There are currently 6 Comments for Rolling Stone rolls back onto cover.

Comments on Rolling Stone rolls back onto cover

Beyond the local PPBs, the national GAPP must approve all cooperation deals between local and foreign magazine publishers (or their reps), so these are the same guys who ultimately pull the strings.
I am not too sure about Shanghai's PPB being particularily conservative (they were the ones who signed very early cooperation deals in magazine publishing, with ELLE for example in the early 90's, or with Bauer, and in distribution, with Bertelsmann and later, in 2002 with HDS -world leading magazine distributor in "renting" them discreetly a licence-, when these distribution activities was still illegal, prior dec. 2004, and even without Beijing's approval in the case of Bertelsmann...)
By the way, Mr Shi Feng of the GAPP, the Director in charge of magazines, just left the GAPP, with a huge pile of demands concerning foreign brands on his desk (but maybe there is no relation)...
In anycase I guess that the GAPP guys were more attentive to the international questionning and debats concerning the Rolling Stones saga, and the attached bad signals, than local PPBs, and that they possibly pulled the strings in consequence...
Nothing is sure concerning the exact path, but what is sure is that nothing happens in this field without roundtrips between the center and the province(s).

yay subs!

boo crappy chinese logo: nothing looks sexier than the rolling stones logo, nothing!

I have heard that Rolling Stone Chinese Edition is closed? Are there anyone can confirm this news? Anyway, the Chinese edition of the iconic magazine has been badly done from the 1st issue. The magazine's content showed the editorial team has no sense of marketing, which is needed for survival is they want to get any advertising at all. With all due respect to Subs, who was on one of the RS covers. How many advertisers would target Subs fans (or rock music fans in general)? Never mind the iconic RS logo placed on one side of the very busy cover is an insult to the worldwide branding of RS (corporate ID policy usually forbid such alternation and, judging from other edition of RS magazines in other countries, you feel it is required for RS China also), the content is handled by the same old clique of music writers in the same old style no difference from what they have been writing for other music magazine that has no advertising support. If the demise of the Rolling Stone Chinese edition is true, I feel sorry for Jan Wenner that his pop culture iconic brand has met their Waterloo in China due to the mishandling of the title.

Yes. SCMP carried an article a week ago that blamed the cancellation on the inability of Chinese advertisers to wrap their minds around Rolling Stone's unique format. Of course, it could also have been the magazine's fault, like you say. Here's a summary; full article is behind a paywall here.

Yes. Closed. We're running an interview with the publisher, Robby Yung in the Asia Media Journal, in a week.

Does Rolling Stone chinese edition have web address????

Let me know,please.

I collect that magazine from around the world.

Arturo Agustin

China Media Timeline
Major media events over the last three decades
Danwei Model Workers
The latest recommended blogs and new media
laomo2010x80.jpg
From 2008
Front Page of the Day
A different newspaper every weekday
From the Vault
Classic Danwei posts
+ Culture and corporate propaganda in Soho Xiaobao (2007.11): Mid-2007 issues of Soho Xiaobao (SOHO小报), illustrating the complicated identity of in-house magazines run by real estate companies.
+ Internet executives complain about excessive Net censorship (2010.03): Internet executives complain about excessive Net censorship at an officially sanctioned meeting in Shenzhen.
+ Crowd-sourced cheating on the 2010 gaokao (2010.06): A student in Sichuan seeks help with the ancient Chinese section of this year's college entrance exam -- while the test is going on!
Danwei Archives