Media and business gossip

Reader's Digest and Dow Jones on the move in China

According to Danwei sources, Reader's Digest is in the advanced stages of setting up an operation to publish a Chinese language version of the magazine that is known for its family-orientation, and conservative, pro-American views.

As long as those values can be transformed into conservative, pro-China content, the magazine will probably do well here.

The Chinese version of the magazine will apparently be published in collaboration with a Shanghai publishing company.

Meanwhile in Beijing, Jonathan Ansfield reports on China Digital Times (blocked in China):

Word around Beijing's CBD is that The Wall Street Journal and its publisher Dow Jones are in talks with about a deal to take a ten to twenty percent stake in China's best-reputed financial news and information portal. As of last week a deal did not appear far off, two sources with ties to Hexun said, though terms of the negotiations were unclear. “From I've heard it sounds like a venture capital arrangement,” said one source.

Hexun is controlled by SEEC, which also publishes the well-known business and financial magazine Caijing and a growing stable of glossies.

There are currently 1 Comments for Reader's Digest and Dow Jones on the move in China.

Comments on Reader's Digest and Dow Jones on the move in China

It wouldn't be that big of a deal to have a Chinese version reader's digest no? I mean the traditional Chinese version existed in Taiwan and Hong Kong for more than 20 years. In fact, I grew up with the Chinese reader's digest. They'll have to select certain articles to suit the Mainland China crowd, but it wouldn't be that difficult since they can pretty much use the same formula as the traditional Chinese version.

China Media Timeline
Major media events over the last three decades
Danwei Model Workers
The latest recommended blogs and new media
From 2008
Front Page of the Day
A different newspaper every weekday
From the Vault
Classic Danwei posts
+ Culture and corporate propaganda in Soho Xiaobao (2007.11): Mid-2007 issues of Soho Xiaobao (SOHO小报), illustrating the complicated identity of in-house magazines run by real estate companies.
+ Internet executives complain about excessive Net censorship (2010.03): Internet executives complain about excessive Net censorship at an officially sanctioned meeting in Shenzhen.
+ Crowd-sourced cheating on the 2010 gaokao (2010.06): A student in Sichuan seeks help with the ancient Chinese section of this year's college entrance exam -- while the test is going on!
Danwei Archives