Most recent post in Media business

Business Travel magazine cheats on audit

BPA_Notice_6_10_10.jpg
BPA Notice

Danwei recently obtained a copy of a notice from BPA, the global organization that audits the circulation of print publications (click on image at left to see full text).

The notice says that Business Travel magazine (商务旅行) has been kicked off BPA's list of audited publications:

While conducting an on-site print run of the April 2010 issue, BPA audit staff was presented with taped boxes allegedly filled with over 210,000 printed copies of BUSINESS TRAVEL, which upon further inspection, were empty. BPA Worldwide confirmed that 13,360 copies were printed. The average print claim for the twelve month period ending December 31, 2009 was 210,347. The publisher refused access to complete the twelve month ended December 2009 audit.

This type of trickery is all too common in China's media business, but it's unusual for a publication audited by BPA to act with such chutzpah.

Business Travel is owned by 21st Century News Group, a affiliate of Nanfang Daily Media Group (南方报业). 21st Century News Group is best known for the business newspaper 21st Century Business Herald (21世纪经济报道).

Links and Sources
 
More posts in Media business
Cai Indepth prelaunch, confused branding
Richard Li and Rupert Murdoch to join forces against Bloomberg?
Government push for news media company IPOs
Kerry Stokes and Seven Network in China
Sina to buy a chunk of Focus Media
An ethical dilemma for literary magazines
Xinhua relents: Financial news sector open
Practicing journalism at a fashion magazine
Reuters buys stake in Hexun
China Businesscast: The creative agency landscape
Praxis gets Internet contract for Confucius Institutes
Forbes to dump China publisher?
ZT Online and China's media "system"
Newspapers make for an ugly city
Stories of bad journalism
Cory Doctorow speaking at the Beijing Bookworm
Rumor: Cardboard baozi journalist beaten up to extract confession
Winners on the new Chinese Internet
Asia Times: guilty of plagiarism?
China's unfavorable copyright imbalance
Hunan animation powerhouse and Sequoia
Media Tyrannosaurs
SARFT pulls all commercials at two TV stations
Lu Jinbo: Marketing the Wang Shuo brand
Ebay's China joint venture to waste money
Nokia embroiled in "Typo-gate"
Murdoch's wife: censored profile to be published in China on Thursday
Local news programming makes inroads against CCTV
A look at the status of magazine publishing in China
Wendi Deng profile author on Antiwave
Flickr.com filtered in China
Trend-spotting in online fiction
E-magazines and fictional download numbers
The Family will talk to Rupert
Reactions to blogger self-discipline pledge
One more reason to hate those flat-panel ad screens
The Times to Murdoch-bashers: We're doing fine
Wall Street Journal China bureau to Murdoch: stay away!
Two decades of profitable Chinese book agents
Reuters - still legal after 50 years
MySpace China launches, Wendi officially on board
Aussie newspaper kills story about Rupert Murdoch's wife
Video sharing sites going down the Youtube?
Danwei TV outperforms Budweiser TV
U.S. vs China at the WTO: "We're too old!"
Behind the scenes at Southern Weekly
Viacom vs Youtube: good for the small guys?
China sex cliches, inflated circulation numbers and The New York Times
Big numbers for a book signing
China Businesscast: mobile web and marketing with Naviblog
The Apprentice to appear in Beijing
Gold books on the black market
Author vs. publisher: circulation numbers and royalties
Wang Shuo sells out and returns to print
China Businesscast: interview with James McGregor
Wang Shuo's next novel to be subscription blog?
Rolling Stone rolls back onto cover
Chinese authors ranked by income, sort of
Sketch of a media blackout
I'm dreaming of a big kitchen
Conspiracy of the Red Mansions
GAPP official: no public listings for newspapers
Don't call it self-publishing: print on demand hits the net in China
Mobile Business in China - podcast
Al Jazeera: Global change in the media environment
Updated China video website list
Siemens to abandon Net TV plans for China
Overpackaged CDs and tinned fiction
Murdoch and blogs
More Murdoch action in China
Low price Fox DVDs
Rupert Murdoch and Wendy in town for a shmooze
Nobel translators who don't translate, and readers who don't read
China Businesscast: The Future of Chinese Media
A proposal for a book weight-loss program
Jack Ma: Vision, and fears of a bubble
Hu Ge's new spoof: Action movie dodgy drug infomercial
GAPP and book price wars
China Businesscast: Chinese Word of Mouth with Sam Flemming
Incest, beauty standards, and manipulating public opinion
Google - Youtube: it's all about search
Writing and packaging young adult fiction for teenage girls
China Businesscast: Interview with Ogilvy
China Businesscast: China PR Expert Vanessa Seow
Xinhua's new rules; foreigners' old complaints
Three Gorges movie wins Golden Lion
Who's responsible for media cover-ups?
China Businesscast: Fritz Demopoulos, CEO Qunar.com
Assessing the media's victory over FoxConn
My Hero wins ratings war
Nearly three million cars in Beijing
Walmart communism and North Korean nanotech
Chinese journalism played by the Super Girls
Karaoke fees and interest rates
Illegal power
The General Administration of Anxiety about Radio, Film and TV
Shanghai: Stanford Entrepreneurial Conference
Net activism against hunting endangered animals and Dell
Foreign newspapers to be printed in China?
Chinese travel reading: women in prison
Rupert Murdoch and new media in China
New media old media deals, but not yet in China
Plagiarism, apologies, and circulation numbers
European filmmakers in Shanghai get confused
Google dumps Baidu shares
The great African shmoozefest
Danwei: Socialistic anarchists eating our own babies
Publishing in China's minority languages
Those happy days when books cost half a kuai
Is there such a thing as Chinese indie music?
Murdoch retreats, China Mobile advances into TV
Chinese businessman buys Arab TV station
Ming magazine and a lament from a Rolling Stone fan
China Daily: Antiwave and CCTV
Latest Super Girls rumors: resurrections and legal troubles
Wait, what's the name of this magazine again?
Photos of Liu Xiang and flying cranes
The cost of marketing a young web author
Bilingual brands: Google China’s GuGe yarn continues
China's talent shortage
Beijing Media profits down: real estate and tennis to blame
The Chinese media market is "absolutely open"
Rolling Stone: raped but still alive
China loosens TV regulations; Reuters calls it censorship
CCTV and Fox launch boring website
Danwei TV 4: Super Girl Frenzy
Sensationalist headlines at the Wall Street Journal: foreign magazines in China
Danwei TV 3: Thomas Shao of Modern Media
Approved and rejected TV shows
A Lei Feng two-fer
Who should be reading your newspaper?
Big Brother and the Net Nanny
Rolling Stone China: a dud that will probably succeed
People's Representatives blog, and the People comment
Foreign involvement in Chinese media: that's magazines trademark court case
Mainland actors in demand in Hong Kong
Adage China
Healthy circulation is good for you
Surprise, surprise: Chinese legends are most popular TV dramas
TV producers talk about losses
China to increase regulation of health food advertisements
Chinese Government declares war on "False News"
Death comes to Beijing
Decentralizing Chinese TV
Bertelsmann moves on China book distribution market
Who is Time Warner shmoozing?
60 newspapers banned, but by whom?
Beijing Media Corp. to acquire The Beijing News?
That's magazines: a cautionary tale
Self-censorship: the 2,000 pound rhinoceros on the dining table
State-sponsored media in Macao, Caijing in New York Times
Men behind the Nanny
Tom Group loses Xinhua Bookstore bid, loses stomach for print media
Muzzling the press or cleaning up?
Rolling Stone China?
SCMP group gets contract for In Style magazine
The Washington Post vs. The People's Daily
Chinese media en rose
Clear Channel to bring monster trucks to China
Goldman Sachs report on Beijing Media Corp
One country, two versions
China launches pan-Asian satellite TV
Time Inc. doing the rounds in China
Dutch media group gets together with SMEG
Bringing Midwestern homes and gardens to China
Bertelsmann to invest in TV program production in China
Beijing Youth Daily on the capitalist road
Naspers stake in Beijing Media Corp: 9.9%
South African media group to take 40% of Beijing Media
Tom buys 35% of Huayi Brothers
Beijing Youth Daily profits for 2004: RMB 205 million
Opening the Chinese media business
Foreign newspapers allowed to print in China?
Tom Group continues plans for world domination
Caijing-affiliated magazines banned and other ball-breaking news
Tom Group to buy 20% of Huayi Brothers
Old media sickness in East Asia
Xinhua: Experts call for rescue of sperm, private airlines, Warner Brothers
Reuters in China: the plot thickens
Reuters targets China
Google's self-censorship: Is compromise evil?
Virgin Radio deflowered in China
Sumner Redstone: red on both sides of the Pacific
Senior Party official meets Viacom chairman
China Media Timeline
Major media events over the last three decades
Danwei Model Workers
The latest recommended blogs and new media
laomo2010x80.jpg
From 2008
Front Page of the Day
A different newspaper every weekday
From the Vault
Classic Danwei posts
+ Culture and corporate propaganda in Soho Xiaobao (2007.11): Mid-2007 issues of Soho Xiaobao (SOHO小报), illustrating the complicated identity of in-house magazines run by real estate companies.
+ Internet executives complain about excessive Net censorship (2010.03): Internet executives complain about excessive Net censorship at an officially sanctioned meeting in Shenzhen.
+ Crowd-sourced cheating on the 2010 gaokao (2010.06): A student in Sichuan seeks help with the ancient Chinese section of this year's college entrance exam -- while the test is going on!
Danwei Archives