Beijing Youth Daily


One of Beijing's leading newspapers, this daily broadsheet is the organ of the Beijing Commitee of the Youth League

The paper was first launched in 1943, but it was suspended and revived three times before its present incarnation began in 1981. Its current design, in restrained blues and reds, is much more tasteful than it was just a few years ago, when it was a sea of bright ink.

Beijing Youth Daily is a leader in the Chinese media's commercialization drive; its holding company, Beijing Media Corp, was the first mainstream media entity to go public in 2004.

Publication License Number: CN11-0103

Media Companies

Modern Media


The company founded by Thomas Shao now publishes Modern Weekly, Life, City (in Hong Kong), and The Outlook Magazine.

Here's how Danwei described him in an article accompanying a Danwei TV interview:

The founder and CEO of Modern Media, Thomas Shao (邵忠) is a fascinating character: a home grown media tycoon in the making. All of his magazines are in original, slightly quirky formats, and while there are plenty of foreign influences, none of them are modeled on a foreign title. A little like the man himself: dressed in understated designer clothes, he is elegant and cosmopolitan-looking, but he has never lived outside China.
In 1993, he left the gold rice bowl of his government job and went into business. That year he started the company that is now called Modern Media Group (现代传播), launching Modern Pictorial magazine (现代画报), a glossy lifestyle magazine that was the only serious local competitor to Elle China, launched in 1988, and Trends (now Cosmopolitan China).

He was involved in other businesses at the same time, but his passion for media eventually convinced him to drop everything else and focus on magazines. In 1997, he launched Modern Weekly (周末画报), a weekly news magazine with information about business, current affairs, fashion, culture and entertainment. It made an immediate impact on the drab newsstands in Guangzhou, Shanghai and Beijing with its bright colors, and eye catching design.


China Today


The magazine known as China Reconstructs was founded in 1952 by Soong Ching Ling (宋庆龄), honorary president of the PRC. It is the country's oldest English-language publication.

By 1990, reconstruction had gone on long enough, and the magazine's name was changed to China Today.

Under the auspices of the China Welfare Institute, it publishes monthly editions in English as well as Chinese, French, Spanish, German, and Arabic.


Shenzhen Daily

shenzhen daily.jpg

An English-language newspaper based in Shenzhen and serving south China. Founded in 1997.

Publication License Number: CN44-0178


Yangtse Evening Post


A Nanjing-based commercial evening paper affiliated with the Xinhua News Agency.

Shown here is the edition of 3 June, 2008, in which the paper announced that it had become one of China's top 500 brands.

Publication License Number: CN32-0055

Media Companies



One of China's largest media conglomerates, Shanghai Media and Entertainment Group (unfortunately abbreviated as SMEG) has subsidiaries involved in film, television, performing arts, and related endeavors.

Shanghai Media Group (上海文广新闻传媒集团) operates Shanghai-based broadcast and satellite networks; Shanghai Film Group (上海电影集团公司) runs film, animation, and dubbing studios in Shanghai. The company is also involved in providing content for mobile devices.

Media Companies



SEEC Media Group is a Cayman Islands-incorporated, HK-listed company that publishes magazines and runs online media on the Chinese mainland. It's run by Wang Boming, who chairs the Stock Exchange Executive Council (whence the company name); his official connections give the company's publications considerable leeway.

SEEC's leading properties are Caijing, the intrepid investigative business magazine, and Hexun, a financial-oriented web portal.

The company also has the mainland rights to a number of international magazines, including Better Homes and Gardens and Sports Illustrated.

Media Companies

Beijing Youth Daily Group


Publishes Beijing Youth Daily and other newspapers and magazines, including the evening Mirror, Middle School Times, Beijing Children's Weekly, the English-language Beijing Today, Beijing Sci-Tech Report, The First, BQ, and YWeekend. It also runs the Ynet and Qianlong online portals.

Its advertising arm, Beijing Media Corporation, listed in the Hong Kong stock exchange in December, 2004. However, a subsequent downturn in the real estate market took away some of the lucrative property ads that it had relied on. It reported a 99.7% drop in profits the first half of 2005, and then revealed that six employees were arrested for corruption.

Rather than using the company's IPO as an opportunity for growth and development, evidently some executives saw it as a quick way to get their hands on cash; two days after listing, they set up another private company to funnel the investment into.

Beijing Media Corp has Naspers and the government of Singapore as investors, and has an advertising partnership with Hubei Youth Daily.

Media Companies



China's largest news agency, abbreviated 新华社. Sometimes translated in the English-language media as "the official New China News Agency."

Founded in 1931 as the Red China News Agency, it gained its current name at Yan'an in 1937.

Although Xinhua has been slowly changing from a propaganda machine into something resembling a Chinese version of Reuters, the agency also has a regulatory function and can work in concert with GAPP or autonomously. Occasionally it seems to take advantage of its semi-governmental position to stymie the competition.

Among Xinhua's properties:

  • Xinhuanet, an online portal
  • Xinhua Daily Telegraph (新华每日电讯), a daily newspaper chock full of Xinhua wire reports
  • Reference News (参考消息), a daily digest of the international press
  • International Herald Leader (国际先驱导报), which reports on global affairs
  • Economic Information Daily (经济参考报), a financial newspaper
  • Modern Express (现代快报), a Jiangsu-based metro daily
  • Globe Magazine (环球), a biweekly news magazine
  • Outlook (瞭望周刊), a weekly news magazine with a special focus on government policy
  • Oriental Outlook (瞭望东方周刊), an alternative news weekly designed to operate relatively independently of Xinhua's bureacracy
  • China Comment (半月谈), a fortnightly magazine of political and social commentary
  • Chinese Journalist (中国记者), a monthly media journal
  • China Securities Journal (中国证券报) and Shanghai Securities News (上海证券报), daily financial papers
  • Xinhua PR Newswire, a press release service for Asian companies, run jointly with PR Newswire

Xinhua is unaffiliated with the Xinhua Daily (新华日报), a paper founded in 1938 that was turned over to the Jiangsu Provincial Party Committee after the revolution.

Web Portals



The online portal of the Xinhua News Agency.

The website provides continually-updated news, a blogging platform, and popular forums.

Xinhuanet carries Xinhua's English-language news feed on Chinaview.